czapka Metauro

Spadł pierwszy śnieg tej zimy, więc czas grubych czapek uważam za otwarty... Piękne turkusy,zielenie, błękity to chyba moje ulubione kolory, które często się przewijają przez moje ręce. Do tej czapki użyłam włóczki o ciekawym splocie, w tych właśnie odcieniach. Jej struktura to wyraźnie skręcone dwie nitki o zawartości wełny i akrylu. Jest bardzo miła w dotyku i jak widać posiada świetne przebarwienia.

Z jednego motka można zrobić 1 czapkę, oczywiście na dorosłą osobę. Splot jaki użyłam to fałszywy ścieg angielski a druty nr 7. Muszę się pochwalić, że to moja pierwsza czapka a właściwie pierwsza rzecz zrobiona metodą magic loop...! Jestem z siebie dumna!

I wersja ściegu - ta wersja jest dla robótki na okrągło:
liczba oczek dla symetrii podzielna przez 4
1 rz.: *1 o. p., 1 o. p., 1 o. l., 1 o. p.,* powtarzamy od * do *
2 rz.:  *1 o. p., 1 o. l., 1 o. l., 1 o. l.,* powtarzamy od * do *, pilnujmy aby oczka układały się pod odpowiednimi oczkami, tak jak napisałam, .

II wersja ściegu - ta wersja jest dla robótki na drutach prostych:
liczba oczek dla symetrii podzielna przez 4 + 2 o. brzeg.
1 rz.: *1 o. p., 1 o. p., 1 o. l., 1 o. p.,* powtarzamy od * do *
2 rz.: *1 o. l., 1 o. p., 1 o. p., 1 o. p.,* powtarzamy od * do *, pilnujmy aby oczka układały się nad odpowiednimi oczkami, tak jak napisałam (lewa strona - 1 rz., prawa strona - 2 rz.- obydwie strony wyglądają identycznie).
























Czapka jest zrobiona na bazie 68 o., na dole zrobiłam ok 8 rzędów jerseyem aby ładnie się odwijały tworząc wrażenie kapelusika a nie typowej czapki...


Komentarze

  1. Świetna czapa! Zabieram się do roboty, może w końcu jakąś czapkę ponoszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie przepadam za czapkami ale z tak pięknych włóczek to samo się chce założyć na głowę...;-)

      Usuń
  2. Fajna. Gratuluje metody bezszwowej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! będę się starać dziergać bezszwowo jak najczęściej...

      Usuń
  3. chwycił mróz, powiało wiatrem - a ja wczoraj zgubiłam kapelusik - muszę zrobić czapkę, ale chciałabym wykorzystać cienką włóczkę do tego - jakieś ciekawe przepisy na taką czapunię ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajnym wzorem jest plaster miodu, który pogrubia bardzo robótkę, więc cienka nitka jak najbardziej do tego się nadaje....

      Usuń
  4. Witam !zaczełam robic tym wzorem czyli oszukanym angielskim czapke ,ale nie wiem jak pozniej gubic oczka zeby nie stracic wzoru?I jeszcze jedno czy ta druga wersja opisu jest liczona z oczkami brzegowymi?

    OdpowiedzUsuń
  5. Na dobrą sprawę nawet nie wiedziałem, że ta czapka tak się nazywa. ja również preferuję nakrycia głowy i chętnie je noszę. Osobiście bardzo podoba mi się kapelusz myśliwski https://hatfactory.pl/35-mysliwskie który chyba noszę nieprzerwanie od kilku dni.

    OdpowiedzUsuń
  6. 27 yr old Software Engineer IV Werner Murphy, hailing from Laurentiens enjoys watching movies like It's a Wonderful Life and Drawing. Took a trip to Phoenix Islands Protected Area and drives a Mercedes-Benz SSK Roadster. opublikowane tutaj

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty